Olga Kaju retsept: Tšehhi küüslaugusupp ehk česnečka

Kuna ma olen hädas olnud sobiva puljongi leidmisega ja pressitud kuubikutest olen ma loobunud, siis suppide valmistamine on siiani toimunud suht maitseainete najal. Kahjuks ei ole ma leidnud ka konte, et ise puljongit keeta. Ilmselt peaksin ostma siis nt terve kana vms. Puljongi keetmiseks ei sobi ka poekana, seega oleks vaja leida mingi talu, kust kana või vähemalt konte saada, kuid enamasti on taludes vaid munevad kanad. Õnneks sain ma oma murele nüüd lahenduse. Nimelt õnnestus mul eile katsetada kauaoodatud Food Studio vedelat kontidest keedetud ja keemiavaba puljongit. Mulle väga meeldis. Maitse on tunduvalt parem, kui kuubikust tehtud puljongil ja mul on tõesti hea meel, et see on pakendatud n-ö sodivabalt. Julgen igati soovitada. Selveris on see saadaval juurvilja-köögivilja osakonnas ja hinnaks on 3,39 €, pakend on 750 ml.

Valisin veisepuljongi, sest plaanis oli testida Olga Kaju Tšehhi küüslaugusuppi (česnečka). Olga on ise kirjutanud supi kohta, et see on hea külmetus- ja pohmelliraviks. Suhtusin sellesse suppi eelarvamusega, et nagunii see ei õnnestu, sest komponentide poolest tundus see kuidagi imelik. No pikemalt mõeldes, kuidas saab küüslaugusupp hästi maitseda? Vastus on, et saab küll. Tavaliselt olen ma rohkem püreesuppide austaja, kuid see vedel küüslaugusupp on hea vaheldus ja teeb seest soojaks ning maitseb üllatavalt hästi.

Pildi peal tundub selline hägune imelik ollus, aga tegelikult oli väga maitsev õhtusöök.
Kahele: 
7 küüslauguküünt
1 väike sibul
2 kartulit
1 muna
1 veiselihapuljongi pakend 750 ml
0,25 tl majoraani
Peotäis peterselli
Soola ja pipart
Soovi korral – paar peotäit krutoone ja parmesani

Mina krutoone ei lisanud. Serveerisin riivitud parmesaniga.

Haki sibul ja 5 küüslauguküünt, koori ja tükelda kartul. Prae pannil õlis sibul klaasjaks, lisa pannile küüslauk. Prae paar minutit, aga ära pruunista! Lisa pannile puljong ja kartulitükid, maitsesta soola, pipra ja majoraaniga. Keeda tasasel tulel, kuni kartulid keevad pehmeks. Nüüd võid panni pliidilt tõsta ja lisada supile muna. Kui muna on lisatud, siis sega supp läbi. Puista peale petersell ja järelejäänud 2 purustatud küüslauguküünt. Mina kasutasin küüslaugupressi. Serveerimisel puista supile krutoonid ja riivi peale juust. Juustu võib riivida ka siis, kui ei soovi krutoone. Mina nii tegini, et krutoonid jätsin välja, kuid juustu panin küll ja rohkem veel.

Comments